Followers

Selasa, 27 November 2007

UMNO BELA RAKYAT KE BEDAL RAKYAT ???

KUALA LUMPUR 26 Nov. – Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menegaskan Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu berjaya menjalankan tugasnya sebagai pemimpin bagi kaum India.
Menurut beliau, sekiranya Samy Vellu gagal menjalankan tanggungjawab tersebut, sudah tentu masyarakat India akan merasakan hak mereka dinafikan sejak dulu lagi.
‘‘Samy Vellu adalah rakan kongsi yang begitu lama dalam kerajaan dan begitu juga dengan MIC. Parti MIC telah menjadi rakan kongsi yang cukup lama dengan Barisan Nasional (BN).
‘‘Jika Samy Vellu tidak berkuasa atau gagal menjalankan peranannya, pasti masyarakat India merasakan hak mereka dinafikan sejak dulu lagi (bukan sekarang),’’ katanya selepas melancarkan monorel yang dibangunkan oleh Scomi Group Berhad di sini hari ini.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas tuduhan liar yang dilemparkan oleh pihak tertentu kepada Samy Vellu dengan menyatakan Menteri Kerja Raya itu tidak mempunyai kuasa untuk membela nasib masyarakat India di negara ini.
Sementara itu, Najib menyifatkan penubuhan Parti Bersatu India Malaysia (MIUP) sebagai satu langkah yang mampu melengkapkan lagi tugas serta peranan yang dilaksanakan oleh MIC selama ini.
‘‘MIUP secara terbuka telah memberi sokongan kepada kerajaan dan Barisan Nasional (BN) dan ini satu perkembangan yang amat baik.
‘‘Tidak kira mereka berada di dalam atau di luar BN kerana bagi saya apa yang lebih penting mereka menyokong kita,’’ katanya.

Tiada ulasan: